Zdálo by se, že prodat byt o velikosti 70 m2 v blízkosti Sítenského údolí a centra Kladna nevyžaduje pomoc realitního makléře. Zdání klame. I u nemovitostí, které jsou vhodné k okamžitému nastěhovaní, se dá kvalitní přípravou a cílenou strategií, navýšit významně prodejní cena. Pojďme se podívat na to, jaké kroky jsou nezbytné pro nejrychlejší, ale zároveň nejvýhodnější prodej.
O nemovitosti
Byt je citlivě zrekonstruované 3+kk, které se nachází v pěkné lokalitě a docházkové vzdálenosti do centra města. Nespornými výhodami bytu jsou úložné prostory ve sklepě, kóje na chodbě a dále možnost využití prostoru jako pracovny.
O spolupráci
Základem spolupráce je zjistit představy a očekávání klienta. V tomto případě měl majitel třípokojového bytu jediný požadavek, a to prodat co nejrychleji. Dalším krokem bylo stanovení tržní ceny nemovitosti. Vzhledem ke stavu výmalby, několika detailům a s ohledem na tmavost bytu, byla tržní cena odhadnuta maximálně na 4,3 milionů korun.
Cíle
- úpravami zvýšit potenciál nemovitosti
- oslovit co nejvíce aktivních zájemců
- prodat co nejrychleji s nejvyšším výnosem
Příprava
Součástí naší práce jsou drobné úpravy i větší rekonstrukce. I zde bylo nutné nemovitost vyklidit od věcí, které by zájemce při prohlídce zbytečně rozptylovaly a opravit drobné nedostatky interiéru, jako praskliny a díry po hmoždinkách. Následně bylo potřeba vymalovat. Vzhledem k tomu, že byt působil tmavým dojmem, vyměnili jsme i žárovky, které prostor opticky rozjasnily. Díky home stagingu působí celek přívětivěji a harmonicky. Prázdné pokoje jsme doplnili o vizualizace, pro lepší představu, jak by výsledný pokoj mohl vypadat.
O strategii
Klient požadoval rychlý prodej. Z toho důvodu bylo potřeba nastavením nízké prodejní ceny oslovit všechny poptávající, kteří aktuálně hledají byt v této kategorii a vytvořit tak kupujícím konkurenční prostředí. Díky zvolené strategii a obchodním dovednostem jsme zajistili větší počet vážných zájemců a vyhnuli se rizikům, které by prodej prodlužovaly a majitele obíraly o zbytečný čas. Vyšší počet nabídek nám umožnil eliminovat zájemce s riskantním financováním a zaručil bezpečný chod obchodu.
Výsledek
Během prvních 14 dnů inzerce jsme získali 45 kontaktů. Během hovorů se zájemci eliminujeme ty, u kterých není zaručeno bezpečné financování nákupu nemovitosti. I následující týdny jsme v propagaci inzerce pokračovali, abychom si ověřili splnění cíle a to oslovit drtivou většinu aktivních kupujících. Výsledkem strategie bylo dvacet dva uskutečněných prohlídek. Z osmi finálních nabídek byly dvě s navýšením na 4,5 milionů. Nemovitost jsme prodali zájemci s bezpečnějším financováním.
Statistiky
- Naplnili jsme cíl majitele na rychlý prodej a navíc navýšili výslednou prodejní cenu o 200 000 korun.
- Výběrem spolehlivého kupujícího zaručili bezpečný a rychlý prodej.